Inspiracje Różne ciekawostki

Rich media, reklamy społeczne – dlaczego są potrzebne? 17 przykładów

Rich media to reklamy angażujące widza. Mogą być interaktywne i dzięki temu wywoływać określone reakcje, mogę też zmuszać do myślenia aż w końcu być po prostu ciekawe i zaskakiwać. Chciałbym pokazać Ci kilka przykładów reklam, które mnie ekscytują 🙂

Lubisz reklamy? Statystyki pokazują, że większość z nas ich nie lubi – instalujemy AdBlocki, nauczyliśmy nasz mózg unikać reklam i omijamy je wzrokiem. Zalewani z każdej możliwej strony tysiącami różnych przekazów bardzo obojętniejemy na przekaz reklamowy. Spróbuj wymienić ostatnie 5 reklam, które widziałeś w przeciągu ostatnich 5 minut.

Prawdopodobnie nie dałeś rady wymienić żadnej. A przecież w radio lecą ich setki, TV to głównie reklamy, a internet zalany jest kolorowymi banerami wciąż zapraszającymi do zakupów.

Ale istnieją reklamy, które się pamięta. Dotyczy to przede wszystkim reklam społecznych ale nie tylko. Te duże wysokobudżetowe formaty również się zapamiętuje jeśli są ciekawe. Dzisiaj chciałbym podzielić się z Tobą reklamami, które siedzą mi głęboko w głowie. Które o dowolnej porze jestem wstanie sobie przypomnieć i o nich opowiadać 🙂

Reklamy społeczne – rich media

To te reklamy, po których masz nieprzyjemny uścisk w żołądku. Po których zaczynasz myśleć i się zastanawiać.

#1. Kartkówka

Moim największy faworytem – równocześnie to idealny przykład zastosowania rich. Spójrz na zdjęcie poniżej:

rich media

Ciężko sobie wyobrazić, żeby ktoś chciał go skrzywdzić, prawda? Tymczasem wiele dzieci jest bitych i maltretowanych w swoich domach. Kliknij, w zdjęcie albo w przycisk poniżej.

kreatywne reklamy

I jak wrażenia? Udało Ci się za pierwszym podejściem? Jeśli tak gratuluje. Jeśli nie – to odkryłeś potęgę tej reklamy. Istnieje kilka różnych wersji tej reklamy w zależności od tego co dokładnie zrobiłeś. Nie wiem jak Ty ale ja byłem zdrowo wstrząśnięty po obejrzeniu jej pierwszy raz. Co prawda, nie wiem jaka agencja stoi za tą reklamą ale chapeau bas. Wspaniała robota szybko osiągająca swój cel – pamięta się o niej na długo

 

#2. SOS Wioski dziecięce.

Jeśli zaglądasz do mnie regularnie to wiesz, że zajmuje się filmami 360. To moja pasja i póki co nadal główne źródło dochodu. Na rynku istnieje kilka innych firm, które robią niesamowitą robotę. Choć film, który obejrzysz poniżej zrobiła moja konkurencja – to wszędzie gdzie to tylko możliwe udostępniam ten film dalej. Jest naprawdę genialnie przygotowany a końcówkę zapamiętasz na bardzo długo. Takie filmy działają na wyobraźnie i dają realną możliwość „bycia” w centrum akcji. Zapraszam 🙂

 

 

#3. SEKRET – kampania dla Fundacji Dzieci Niczyje

Kolejna niesamowicie mocna kampania reklamowa. Całość wytłumaczona jest na filmie więc zapraszam do obejrzenia, aby nie spojlerować. Bardo mocna kampania rich media

Prawda, że mocne? Przecież przed chwilką zjadłeś tego cukierka. Jeszcze czujesz jego smak w ustach. To prawdziwe wyjście reklamy z ekranu wprost do Ciebie. Strasznie chyba poprałoby mit to głowę, gdybym był z jedną osoba na scenie. Nie wiem czy byłbym wstanie obejrzeć później normalny film…

 

#4. Domestic Violence PSA

Najbardziej boimy się tego czego nie widać – tego co musimy dopowiedzieć sobie sami. Ta reklama to kolejny genialny przykład story-tellingu. W momencie, w którym policjant domyślił się co się dzieje, słychać prawdziwą ulgę, prawda? Swoją stroną, ciekawe jakby to wyglądało w Polsce…

#5. i #6. Kampanie Antynikotynowe

To bardzo ciekawy temat. Nie potrafię zrozumieć palaczy. Nigdy nie miałem papierosa w ustach i uważam to za wyjątkowo ohydną używkę. Odrzuca mnie zapach – zarówno podczas palenia a już w szczególności po paleniu. Oprócz kwestii społecznych – wspólne wychodzenie „na papieroska” nie widzę, żadnego usprawiedliwienia dla palenia. A palą wszyscy – lekarze, wegetarianie, kobiety, mężczyźni i coraz więcej dzieci. Nie pomaga nawet podniesienie cen! Co szokuje mnie chyba najbardziej bo większość znanych mi ludzi, którzy permanentnie narzekają na niewystarczającą ilość pieniędzy – równocześnie odpalają papierosa od papierosa. To przecież niesamowita strata pieniędzy! Dawno, dawno temu jeszcze za czasów szkolnych, moi znajomi chcąc odzwyczaić kolegę od palenia zrobili mu paczkę ręcznie robionych papierosów. Każdy był zawinięty z 10 lub 20 złotówki. Przy okazji odkryli, że banknoty niezbyt chętnie się palą… Nie wiem czy tego typu akcje działają ale… Proszę Cię – jeśli palisz przestań to robić. A później napisz mi w komentarzu dlaczego paliłeś 🙂

Tymczasem w Wielkiej Brytanii na rzecz tego typu antynikotynowych kampanii wydaje się bardzo grube pieniądze. Oto dwa naprawdę bardzo mocne przykłady:

 

I druga od tej samej agencji:

 

 

#7. #8. Uwaga na social media

W Polsce nie widziałem jeszcze tego typu kampanii społecznych a szkoda bo problem jest bardzo duży. Jedynie blogerzy od czasu do czasu próbują coś na ten temat publikować np. Z Dorbym Słowem czyli Rafał Jarząbek Social media potrafią zniszczyć życie i to dosłownie. Jako ludzkość bardzo przejmujemy się opinią drugich. Martwimy się tym jak wyglądam, co inni sobie o nas pomyślą. Publikujemy nasze życie w różnych kanałach zapominając często o bezpieczeństwie. Rich media to reklama interaktywna. W tym przypadku – jak mało która 🙂 O tym właśnie jest film Rafała:

A Ty jak dużo danych o sobie udostępniasz w sieci?

Tymczasem internet jest też pełen hejtu! I to hejtu, z którym wielu z nas nie potrafi sobie poradzić. Anonimowi ludzie, którzy mieszają z błotem drugiego. Oto jeden z ciekawszych przykładów, które znam:

 

 

#9. i #10. Uważaj na prędkość

To również bardzo ważne reklamy – nie do końce może typowo rich media ale na pewno mocne kampanie społeczne. Wyobraź sobie sytuację, w której tuż przed wypadkiem możesz chwilkę porozmawiać ze sprawcą. Masz pełną świadomość tego co zaraz się wydarzy. Jak wyglądałaby taka rozmowa? Co być chciał przekazać? Oto genialny przykład:

 

 

W sieci sporo jest też przykładów reklam dotyczących bezpieczeństwa oraz potrzeby między innymi zapiania pasów. Nic tak mocno nie daje do myślenia jak ta reklama:

 

#11. i #.12 Reklamy samochodów – reklamy kreatywne – rich media

Branża motoryzacyjna to jedna z tych, które najsilniej inwestują w marketing. To właśnie tutaj rich media znajdują najlepsze wydawać by się mogło zastosowanie. To właśnie dzięki nim powstaje mnóstwo bardzo ciekawych i kreatywnych pomysłów. Jeden z przykładów, który najlepiej pamiętam to Honda R. Honda nakręciła dwa dokładnie identyczne filmy. Są identyczne klatka w klatkę. Przy czym dzieją się na nich zupełnie inne rzeczy – wystarczyło na YouTube nadusić klawisz R, aby zmienić perspektywę. Niestety filmu nie ma już w sieci ale możesz obejrzeć trailer wraz z informacją jak to wyglądało:

 

Inny kreatywny przykład z tej branży to ciągła rywalizacja pomiędzy BMW i Audio. Reklama, która przekracza granicę 🙂

 

 

#13. #14. i #15. Relacje społeczne w reklamie

Wróćmy na chwilkę do ciekawych i mocnych kampanii. Tym razem to jak widzimy siebie, jak zmienia się nasza perspektywa wraz z dorastaniem. Pierwsza z nich to reklama Always #LikeAGirl

62 mln wyświetleń mówią same za siebie 🙂

 

 

Slap her – czyli uderz ją to świetny przykład tego jak obserwujemy świat i zmienia się nasze podejście do drugiego człowieka:

 

 

Kolejny przykład to reklama obrazująca co myśli o sobie. Ciekawe i warte uwagi:

 

 

#16. i #17. Sytuacja na świecie

Na całym świecie w tym momencie toczą się setki konfliktów zbrojnych. Warto mieć tego świadomość bo przy tej okazji przede wszystkim cierpią niewinni – chociażby dzieci. Dwa filmy, które pozostawię tutaj bez większego komentarza:

 

I kontynuacja:

 

Sądzę, że może Ci się też spodobać:

Zapisz się do newslettera:

Jeśli chciałbym otrzymywać informację o nowych postach to serdecznie zapraszam do zapisania się do newlettera.

Ok, chcę żebyś przesyłał mi newsletter (zawsze możesz się wypisać)

autoresponder system powered by FreshMail